THE NIGHT OF REVENGE


“Woit !!!, Aku tak puas ati ngan ko!. Aku nak repeat balik malam nih..Ari tu ak kalah sebab ko ambush team aku…Dasar tengkorak ayam!!. Aku tggu ko kat tempat tempoh ari..Kalo ko tak datang bermakna aku menang!!” Begitula antara surat cabar gado dari seteru ketat aku tu. Dia ingat aku takot sngat ngan die..Bleh bla la wei!!

Selepas kedatangan surat yang tidak diundang tu, aku pon mula la mengumpulkan geng2 aku untuk membincangkan dan merancang strategi tentang perkara ni bagi mengalahkan mangkuk hayun tu… “Orait geng, gua nak korang sume kasi cadangan untuk mengalahkan mangkuk tu..any idea??” kataku selaku ketua.

“Kita cri bomoh boss, santau dia orang cukup2.” Cadangan dri ahli kumpulan aku yang sdikit bangang. “Kita guna senjata nuclear, bior dia org sume hancur lebur boss,” Cadangan kedua. Cadangan paling bangang penah ak dengar. Lastly, Bos, kita lawan face 2 face, bos lawan bos diaorg, kita org balon konco-konconya…kate dri assistant kanan aku… cadangan yang aku rase paling bernas stakat nih..

Malam yang suram, tibe-tibe mnjadi huru-haru, bile bermulanya pergaduhan di antara geng aku dan juga geng si mangkuk tu..Semuanya, saling memukul, melempang dan menstunner musuh masing2 termasuk la aku…

Akhirnya, selepas beberape jam pergaduhan berlaku..geng2 aku sume berjaya mengalahkan musuh masing-masing. Ini bermakna kami telah menang di dalam pergaduhan yang hangat tersebut. Semua geng2 aku bersorak-sorak dan menjerit-jerit macam org gile, serta melompat-lompat macam kangaroo…Tibe-tibe, semua geng2 aku yang melompat-lompat tu jatuh ke bawah kesakitan… “Woitt badigol!!!, kan kite semua ni, berada kat atas siling, yang korang terlompat-lompat tu kenape?!! Kan dah jatuh!! Tak sedar diri punye CICAK!! Kataku, selaku ketua cicak yang paling gagah dan macho…=)



0 Response to THE NIGHT OF REVENGE

Post a Comment